شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

چراغ جادو
+ اي که از کربلا مي آيي و پيام شهيدان را در ميان هياهوي هميشگي قدّاره بندان و جلادان همچنان به گوش تاريخ مي رساني . اي زينب! با ما سخن بگو .
جهل از يک سو به اسارت و ذلتشان نشانده است و غرب از سوي ديگر به اسارت پنهان و ذلت تازه شان مي کشاند . و از خويش و از تو بيگانه شان مي سازد . آنان را بر استحمار کهنه و نو , بر بندگي سنتهاي پوسيده و دعوت هاي اپن , بر ملعبه سازان تعصب قديم و تفنن جديد , به نيروي فريادهايي که بر سر يک شهر؛ شهر قساوت و وحشت مي کوبيدي و پايه هاي يک قصر؛قصر جنايت و قدرت را مي لرزاندي برآشوب!
تا در خويش برآشوبند و تاروپود اين پرده هاي عنکبوت فريب را بدرند و تا در برابر اين طوفان بر باد دهنده اي که به وزيدن آغاز کرده است، ايستادن را بياموزند. و اين ماشين هولناکي را که از او يک بازيچه جديد مي سازد , باز براي استحمار جديد، براي اغفال جديد، براي پر کردن ايام فراغت و براي بلعيدن حريصانه آنچه که سرمايه داري به بازار مي آورد و براي لذت بخشيدن به هوس هاي کثيف بورژوازي،
براي شور آفريدن به تالارها و خلوت هاي بي شور و بي روح اشرافيت جديد و براي سرگرمي زندگي پوچ و بي هدف و سرد جامعه ي رفاه , در هم بشکنند!
و خود را از حرم هاي اصالت قديم و بازارهاي بي حرمت جديد به امامت تو اي زينب! نجات بخشند! اي زينب! اي زبان علي در کام! اي رسالت حسين بر دوش! اي که از کربلا مي آيي و پيام شهيدان را در ميان هياهوي هميشگي قدّاره بندان و جلادان همچنان به گوش تاريخ مي رساني . اي زينب! با ما سخن بگو .
مگو که بر شما چه گذشت ؟ مگو که در آن صحراي سرخ چه ديدي ؟ مگو که جنايت در آنجا تا به کجا رسيد ؟ مگو که خداوند آنروز عزيزترين و پرشکوه ترين ارزش ها و عظمت هايي را که آفريده است يکجا در ساحل فرات و بر روي ريگزارهاي تفتيده بيابان طف چگونه به نمايش آورد و بر فرشتگانش عرضه کرد تا بدانند که چرا مي بايست بر آدم سجده کنند .
اين تو هستي که بايد بر ما بگريي. اي رسول امين برادر! که از کربلا مي آيي و در طول تاريخ بر همه نسل ها مي گذري و پيام شهيدان را مي رساني. اي که از باغ هاي سرخ شهادت مي آيي و بوي گلهاي نوشکفته آن ديار را هنوز به دامن داري! اي دختر علي! اي خواهر! اي که قافله سالار کاروان اسيراني! ما را نيز در پي اين قافله با خود ببر." دکتر شريعتي
غدير خم -اهميت حجه الوداع هجرت پيامبر اکرم صلي الله عليه و اله و سلم و خروج آن حضرت از مکه معظمه نقطه عطفي در تاريخ اسلام به شمار مي آيد و بعد از اين هجرت، حضرت سه بار به مکه سفر کرده اند. بار اول در سال هشتم پس از صلح حديبيه به عنوان عمره وارد مکه شدند و طبق قراردادي که با مشرکين بسته بودند فوراً بازگشتند. بار دوم در سال نهم به عنوان فتح مکه وارد اين شهر شدند، و پس از پايان برنامه ها و برچيدن ب
ساعت دماسنج
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top